Wednesday, November 3, 2010

Misi mencari air...

Assalamualaikum...
rasanya sume sudah sedia maklumkan pasal banjir di utara..tapi alhamdulillah tempat yang aku duduk nie kt dalam pekan alor star xnaik air..tapi kawasan2 jiran alor star ada yg naik air..macam jitra..changloon..pendang.. yang sadisnya lagi ari nie..xdak air pulak sebab dengar2 pam air tenggelam dek banjir..maka terputusla bekalan air ke seluruh kawasan alor star..dengar2 mungkin smpai 2-3 hari..huhu
yang lagi sadisnya..ktorg xtau pon air xdak..bgn pagi td bukak2 paip air xkluaq dh...makanya tak mandi la ktorg pagi td..danisha pon aku lap2 je badan dia sb kesian kt dia rimas xmandi..aku ty tahrir nk wat cmna nie..kt mana nk carik air?? tahrir cakap dia nk kol umah tok kt jitra..kol2 alhamdulillah umah tok ada air..seronok la sb dapat mandi...hehe
so kami pon tanpa buang masa kemas2 trs bertolak p umah tok..p ikut jalan biasa..tup2 "jalan ditutup"...alamak nk wat camna nie..ok2 xpa..ikut alternatif kedua ikut jalan bwh- ikut jalan hutan kampung dengan harapan boleh lalu..nak dekat smpai simpang jer..dari jauh aku nmpk ada sorg pakcik pakai vest warna hijau terang tu dok terpacak tengah jalan..alamak..aku xsedap ati dah..nahhhhhh!!! betoii....jalan tu pon tutup jgak...uwaaaa...!!
aku dok rasa mcm xlepas nk p umah tok dah..tahrir ckp xpa..ada satu lagi jalan...haa maklumla anak jati alor staq kan..mesti tau byk jalan..hehe so kami pun p la ikut alternatif ketiga - ikut jalan air hitam...dalam ati aku kalo jalan nie pon xleh lalu..makanya kami terpaksa la patah balik..tapi alhamdulillah jalan tu boleh lalu tp kiri kanan bendang tenggelam air jgak cuma xnaik atas jalan jer..smpai la jgak kami kt umah tok kt padang sera..bleh la mandi...perjalanan yang biasanya hanya 40 minit menjadi hampir 2 jam...
esok....wait n see..harap2 air dh ada...dan moga banjir makin surut...aminn...

No comments:

Post a Comment